La Fundació “la Caixa”, CaixaBank i Cooperativa San Crispín promouen un Crowfunding solidari a favor de Càritas Menorca Per a pal·liar la crisi social i sanitària provocada pel Covid19 la …

Crowfunding a favor de Càritas Menorca

Per a pal·liar la crisi social i sanitària provocada pel Covid19 la Fundació “la Caixa”, CaixaBank i la Cooperativa San Crispín han posat en marxa un micromecenatge solidari a favor del programa d’aliments de Càritas Menorca l’objectiu dels quals és recaptar 22.000 euros en els dos pròxims mesos que es destinaran a facilitar aliments de qualitat i quilòmetre zero a les persones més vulnerables de Menorca, a més de donar suport al sector primari de l’illa.

Per a donar suport a la campanya, la Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, aportarà un euro per cada euro de donació que es realitzi, duplicant així l’import recaptat fins a arribar a l’objectiu establert. Per part seva, la Cooperativa s’encarregarà de donar difusió del projecte solidari entre els seus més de 3.500 socis així com els clients dels seus supermercats.

En aquest sentit, es facilitarà un enllaç a tots els clients de la seva botiga en línia i a les botigues físiques s’informarà sobre els codis QR perquè des del mòbil es pugui col·laborar amb aquesta acció solidària.

A més podran realitzar-se donatius des de la pàgina web de Càritas www.caritasmenorca.org/colabora i des de l’enllaç de CaixaBank Crowfunding Solidario CaixaBank, a través l’aplicació CaixaBankNow, per BIZUM 03505 ,caixers automàtics i oficines de CaixaBank a Menorca.

D’aquesta manera, la Fundació “la Caixa” i CaixaBank se sumen als esforços col·lectius per a mitigar els efectes econòmics del coronavirus i les seves conseqüències en els col·lectius més vulnerables.

L’Acció Social, un dels pilars del Pla de RSC de CaixaBank

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank pot fer costat a la Fundació “la Caixa” en la seva labor social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part del pressupost de la Fundació. En 2020, el 89% de les oficines del banc van donar suport a algun projecte social i van fer possible que milers de petites i mitjanes entitats socials solidàries poguessin accedir a ajudes econòmiques per a tirar endavant els seus programes.

Fruit de la col·laboració entre la Fundació “la Caixa” i CaixaBank, en 2020, s’han impulsat més de 8.500 projectes pertanyents a 7.000 entitats socials de tot el país. Han estat, majoritàriament, projectes que han aportat solucions en l’àmbit de la malaltia, la discapacitat, l’exclusió social, la pobresa infantil, els majors i l’envelliment. Des de l’inici de la crisi de la COVID-19, Fundació “la Caixa” i CaixaBank han col·laborat amb 1.700 projectes relacionats amb el proveïment d’aliments, material sanitari i emergències per a donar resposta a les persones vulnerables més afectades per la pandèmia.

Cooperativa San Crispín

Fundada en 1953, la Cooperativa de Consumidors de San Crispín va ser la primera cooperativa de consumidors de Balears que es va erigir en entitat sense ànim de lucre amb la creació de tres supermercats a Menorca. Des que va esclatar la pandèmia, l’entitat ha aconseguit sumar en donacions un total de cinc tones de productes de primera necessitat per a entitats benèfiques com Creu Roja o Càritas Menorca.

Càritas Menorca

Càritas fa més de 50 anys que acompanyan a les persones més vulnerables de la nostra illa. Des de l’inici de la pandèmia, i durant tot el 2020 l’atenció, a través dels serveis d’acolliment i assistència, s’ha incrementat en un 46%.
Els efectes sanitaris, socials i econòmics han estat devastadors, Càritas continua responent davant aquesta situació, per la qual cosa aquest 2021 necessita continuar comptant amb la col·laboració de tots, per a no deixar a ningú enrere.