Càritas Diocesana de Menorca

Càritas Diocesana és l’organisme oficial de l’Església Catòlica de Menorca, cridat a expressar l’Amor gratuït de Déu pels més pobres. És una entitat creada per a promoure, orientar i coordinar l’acció caritativa i social de tota l’Església.

ANIMACIÓ DEL VOLUNTARIAT

L’objectiu d’aquest projecte és impulsar i dinamitzar el territori, fent que les parròquies es converteixin en el cor de la vida de l’acció social de la nostra comunitat...

ACCIÓ SOCIAL

El programa d’Ocupació està format per diversos serveis i projectes que pretenen la reinserció socio-laboral de totes aquelles persones que, per qualsevol circumstància...

OCUPACIÓ I INSERCIÓ LABORAL

El Programa d’Inclusió Social és des del qual parteix l'atenció bàsica a les persones més vulnerables de Menorca. Treballem per ajudar a cobrir les necessitats bàsiques, per...

SENSIBILITZACIÓ I COOPERACIÓ

La sensibilització té com objectiu principal, donar unitat i coherència a les diferents accions derivades dels programes i projectes de Càritas, i possibilitar que la nostra...

Memories anuals

Memòria Càritas Diocesana de Menorca – 2015
Memòria Càritas Diocesana de Menorca – 2014
Memòria Càritas Diocesana de Menorca – 2013

Veure totes les Memories de Càritas Menorca »

Qui som

Càritas vol ser el rostre visible de la comunitat diocesana, compromesa a fer dels exclosos els predilectes de l’Evangeli de Jesús.

Aquell exemple tantes vegades evocat de la canya i el peix no deixa de tenir vigència per a Càritas: en efecte, de vegades cal donar el peix, però és imprescindible ensenyar a pescar, i conscienciar la societat perquè «deixi pescar» les persones en risc d’exclusió social. I, seguint amb aquest símil, també és necessari procurar que no es contamini el mar en el qual tots hem de pescar, i denunciar aquells que acaparen el peix molt per damunt de les seves necessitats. En resum: assistència, promoció i transformació social: aquesta és la triple missió a la qual se sent cridada Càritas, per tal de ser fi del a la seva identitat.

Identitat

Càritas és l’organisme oficial de l’Església Catòlica de Menorca, cridat a expressar l’Amor gratuït de Déu pels més pobres. Una entitat per a promoure, orientar i coordinar l’acció caritativa i social de tota l’Església.

Missió

La missió primària i fonamental de Càritas Diocesana és suscitar i encoratjar l’esperit i l’acció de la caritat a l’Esglésiaen relació amb els pobres i marginats de la Diòcesi i del món sencer.

Visió

Càritas presta una atenció d’acompanyament i assistència a les persones, però ja fa anys que Càritas és pionera en la defensa de la promoció humana i la transformació de les estructures.

Organització

Es l’estructura administrativa, tècnica i professional que permet desenvolupar programes i serveis específics d’assistència, promoció, formació i sensibilització a les 17 parroquies de Menorca.

Esquema dels diferents membres que composen l'assemblea diocesana de Menorca, presidida pel senyor bisbe

Contacta amb Càritas Diocesana de Menorca

Contacta

Portada de la darrera edició de la revista de Càritas

Revista de Cáritas

La revista Cáritas ofereix informació de tots els nivells territorials de la Confederació. El nou format ha eliminat la divisió, per seccions, dels ámbits nacional i internacional, Càritas está present alla on les persones pateixen i es sol·liciti el recolçament de la institució.

SUSCRIU-TE

Publicacions

Totes les publicacions »

Audios

Més videos de Càritas Menorca »

Canal de Youtube de Càritas Menorca »

Empreses amb cor

Des de Càritas Diocesana de Menorca estem implantant un nou programa de col·laboració amb tots aquells agents econòmics i socials, l'activitat i filosofia dels quals, coincideixen amb els valors que des de Càritas promovem: la solidaritat, la justícia, el respecte a la dignitat i la igualtat.

Les empreses y entitats del nostre entorn són un dels agents més importants per al desenvolupament sostenible de la nostra societat i per a la seva cohesió social. La Responsabilitat Social Corporativa (RSE) és una realitat consolidada al nostre país.

Càritas Menorca aposta per aquest treball conjunt amb els diferents agents socials que, atenent a la situació actual i dins de les seves possibilitats, volen formar part d'aquesta xarxa solidària.

Avantatges de ser una Empresa/Entitat amb Cor

• Estalona el vostre paper com a membre dinàmic de la comunitat i desperta l’interès de clients, proveïdors i empleats, sobre tot, si poden participar directe o indirectament de lesaccions.
  • Reforça la vostra imatge de marca i l’impacte mediàtic, vinculant-vos mitjançant les accions de mecenatge, patrocini o esponsorització.
  • Presentar-vos davant la societat, i especialment davant el vostre públic, com una empresa o entitat responsable i socialment compromesa.
  • Per part de Càritas sempre es farà menció de la col·laboració en mitjans de comunicació i en els mitjans de difusió interna de la pròpia entitat, web, xarxes, memòria, etc.
  • Elaboració d'articles que expliquin el suport de les empreses o entitats, en mitjans especialitzats.
  • Ús de la nostra imatge i nom sempre previ permís.
  • Identificació visual de l'empresa com a “Empresa amb Cor”. Participació i organització d’actes conjunts on es reconeguin o promoguin aquest tipus de col·laboracions.
  • Beneficis fiscals, que contempla la legislació vigent, en termes de patrocini i mecenatge.
  • La senzilla satisfacció que dóna saber que s’està contribuint a fer un món més just i digne per a tots.

Ofereix la teva empresa