Recollida de roba i Botigues Solidàries

Recollida de roba i botigues de segona mà

Càritas Diocesana de Menorca ha consolidat la recollida de les donacions de roba a través dels 32 contenidors que hi ha instaurats als diferents municipis de l’illa. Aquests han acostat la reutilització del tèxtil a la població i, al mateix temps, han permès potenciar el taller de roba aconseguint els objectius socials, laborals i mediambientals que Càritas persegueix per tal d’afavorir a les persones que es troben en major vulnerabilitat.

Fem una bona valoració de la iniciativa engegada ja fa més de dos anys. Durant el 2015 hem recollit 223.685,50 kg. de roba i hem tingut contractades a 5 persones (2 d’elles com a treballadores d’inserció).

DSCN2207

Menorca Mao Caritas contenedor recogida ropa tiendas Mestral De Ma a ma

La roba recollida, al taller de roba de Mestral es prepara per a la seva venta a les botigues de segona mà de l’illa. Actualment tenim 6 botigues solidàries: dues a Maó, una a Ferreries, una a Es Mercadal i dues a Ciutadella, on venem la roba i altres objectes de segona mà. Aquestes no funcionarien sense la important ajuda que aporten els més 100 voluntaris.

Els beneficis de les vendes es reinverteixen en el projecte, que té com a principal objectiu la inserció sociolaboral de col·lectius en risc d’exclusió a través de l’economia social.

MAPA CONTENIDORS

MAPA DE LES NOTRES BOTIGUES SOLIDÀRIES

Empreses amb cor

Des de Càritas Diocesana de Menorca estem implantant un nou programa de col·laboració amb tots aquells agents econòmics i socials, l'activitat i filosofia dels quals, coincideixen amb els valors que des de Càritas promovem: la solidaritat, la justícia, el respecte a la dignitat i la igualtat.

Les empreses y entitats del nostre entorn són un dels agents més importants per al desenvolupament sostenible de la nostra societat i per a la seva cohesió social. La Responsabilitat Social Corporativa (RSE) és una realitat consolidada al nostre país.

Càritas Menorca aposta per aquest treball conjunt amb els diferents agents socials que, atenent a la situació actual i dins de les seves possibilitats, volen formar part d'aquesta xarxa solidària.

Avantatges de ser una Empresa/Entitat amb Cor

• Estalona el vostre paper com a membre dinàmic de la comunitat i desperta l’interès de clients, proveïdors i empleats, sobre tot, si poden participar directe o indirectament de lesaccions.
  • Reforça la vostra imatge de marca i l’impacte mediàtic, vinculant-vos mitjançant les accions de mecenatge, patrocini o esponsorització.
  • Presentar-vos davant la societat, i especialment davant el vostre públic, com una empresa o entitat responsable i socialment compromesa.
  • Per part de Càritas sempre es farà menció de la col·laboració en mitjans de comunicació i en els mitjans de difusió interna de la pròpia entitat, web, xarxes, memòria, etc.
  • Elaboració d'articles que expliquin el suport de les empreses o entitats, en mitjans especialitzats.
  • Ús de la nostra imatge i nom sempre previ permís.
  • Identificació visual de l'empresa com a “Empresa amb Cor”. Participació i organització d’actes conjunts on es reconeguin o promoguin aquest tipus de col·laboracions.
  • Beneficis fiscals, que contempla la legislació vigent, en termes de patrocini i mecenatge.
  • La senzilla satisfacció que dóna saber que s’està contribuint a fer un món més just i digne per a tots.

Ofereix la teva empresa