La campanya «Si Cuides el Planeta, Combats la Pobresa» destaca la importància dels nostres hàbits de vida per a un model de desenvolupament just, solidari i sostenible Les entitats promotores …

Si Cuides el Planeta, Combats la Pobresa

La campanya «Si Cuides el Planeta, Combats la Pobresa»
destaca la importància dels nostres hàbits de vida
per a un model de desenvolupament just, solidari i sostenible

Les entitats promotores d’aquesta Campanya – Càritas, CONFER, Justícia i Pau, Mans Unides i REDES (Xarxa d’Entitats per al Desenvolupament Solidari)- centraran durant els dos primers mesos del 2017 el seu treball de sensibilització en un dels punts del “Decàleg Verd” d’aquesta campanya, «Valoraràs la importància dels teus comportaments quotidians», apostant per reivindicar el valor de les petites aportacions personals a l’hora d’implicar-se en la protecció del món natural i social en el qual vivim, en la cura de les persones i en la lluita contra la pobresa.

Què podem fer o deixar de fer?

L’inici d’un nou any és una bona ocasió per incorporar canvis responsables en els nostres comportaments quotidians que contribueixin a cura de la Creació.
Algunes d’aquestes pràctiques i gestos que estan al nostre abast van des de aturar el nostre ritme de vida o usar amb preferència el transport públic i la bicicleta i compartir l’ús dels vehicles privats, a consumir sempre que sigui possible més productes ecològics i de Comerç Just, fer un ús racional del paper i de l’aigua, o reciclar correctament les deixalles i augmentar l’ús d’elements reutilitzables.

A Menorca, a través de molts dels projectes de Càritas, pretenem facilitar les bones pràctiques, recolzant la recuperació, el reciclatge, la reutilització, a través dels tallers i botigues de Mestral, sempre sense oblidar-nos de posar a la persona al centre, i mantenint la part social en tot el que fem.
També, a través del Comerç Just en S’Altra Senalla, eina indispensable per a un comerç digne per a les persones i el medi ambient, que manté criteris de justícia per a camperols, artesans i els pobles indígenes.

El nostre suport sempre a l’agricultura i l’ecologia, el projecte “Arbres d’Algendar, té com a objectiu la inserció soci-laboral de persones en risc d’exclusió social mitjançant la recuperació i cultiu d’arbres fruiters de varietats tradicionals de Menorca.

Des de fa uns mesos, aquest projecte ofereix visites guiades donant l’oportunitat de conèixer de prop un paratge tan especial com el barranc d’Algendar, el viver de producció, el banc de varietats locals d’arbres fruiters i un recorregut pel sistema hidràulic de s’Aranjassa, font de l’època andalusina. Per a més informació poden posar-se en contacte en el 971 38 62 79 o info@arbresalgendar.com

I des d’ara comptarà també amb un centre d’interpretació de la naturalesa, S’Aranjassa, una casa situada dins dels terrenys del projecte i que ofereix una nova experiència per conèixer el barranc, per a informació sobre la seva disponibilitat, es pot contactar en el 637 83 39 60 o secretaria.gral@caritasmenorca.org

Aquesta campanya neix de manera inspiradora de l’encíclica Laudato si´, el Papa Francesc és clar i contundent sobre aquest tema. “Al costat de la importància dels petits gestos quotidians, l’amor social –diu el pontífex— ens mou a pensar en grans estratègies (…) Un canvi en els estils de vida podria arribar a exercir una sana pressió sobre els quals tenen poder polític, econòmic i social”.

Per això, aquest “principi verd” de la Campanya destaca la importància que tenen els nostres hàbits de vida, “quan som capaces d’atendre als nostres comportaments quotidians i de tractar d’anar-los ajustant al que creiem bo, just i solidari, podem anar veient com les coses canvien al nostre al voltant”. Per a això, és necessari “trencar la lògica individualista, consumista i depredadora de recursos naturals, si volem ser cuidadors del planeta i dels éssers humans que ho habitem”.

DECÀLEG VERD
1. Donaràs suport a la causa dels pobres