Acord de col·laboració entre Moda Re- i Declathlon

El mes de juny passat, Decathlon i Càritas a través del projecte Moda re- van signar un acord de col·laboració per a impulsar el projecte d’economia circular “Segona Vida”de la companyia. D’aquesta manera, a partir d’ara, totes dues organitzacions treballaran com a col·laboradors per a la gestió del reciclatge de residus tèxtils de les seves botigues i per a oferir als seus clients esportistes l’oportunitat de donar una segona vida a les seves peces usades.

La companyia, que gràcies als contenidors de reciclatge a les seves botigues ha recollit des de 2018 més de 293.000 quilograms de residus tèxtils i de calçat, vol sensibilitzar als clients esportistes de la importància de brindar una segona vida al seu material esportiu en desús, alhora que impulsa la inserció laboral, la formació, l’educació, la capacitació i el progrés dels col·lectius beneficiaris a través de Moda re-.

“En Decathlon fa anys que treballem molt intensament per a acostar els beneficis de l’esport a tots els nostres clients de manera sostenible. Per a això comptem amb una forta i marcada estratègia de sostenibilitat que contempla diferents iniciatives en l’àmbit de l’economia circular. Per això, la subscripció d’aquest acord amb una entitat com a Moda re-, que treballa en pro de la sensibilització de la població local en relació amb la reutilització i el reciclatge de tèxtils i calçat i anar de la mà d’ells per a la gestió del nostre projecte “Segona Vida” és una doble satisfacció”, ha assenyalat Íñigo García, líder de Desenvolupament Sostenible de Decathlon Espanya.

“Per a Moda re- el reforç de l’acord amb Decathlon és un pas important que permet consolidar l’opció d’augmentar les xifres de recollida. D’aquesta manera, continuarem evitant que la roba usada vagi a abocador, permetent la seva reutilització i reciclatge, prioritzant la jerarquia de residus. Aquesta aliança, posa de manifest que quan existeix sinergia entre dues entitats implicades amb el medi ambient, els resultats són òptims”, ha destacat Albert Alberich.

Amb aquest projecte, Decathlon vol sensibilitzar als clients esportistes de la importància de brindar una segona oportunitat al seu material esportiu en desús.
Per part seva, Moda re- serà l’encarregada de gestionar de manera integral els residus dels contenidors presents en els centres Decathlon. Des de la recollida, classificació, reutilització, reciclatge, donació social fins a la venda dels quilograms de tèxtil i calçat dipositats pels clients.

Font: Moda Re-; Nota de premsa