Trobada inici de curs voluntariat Càritas Menorca El dissabte hem celebrat en la parròquia Sant Martí des Mercadal la trobada de formació d’inici de curs del voluntariat de Càritas Menorca, …

Construïm una comunitat que somia

Trobada inici de curs voluntariat Càritas Menorca

El dissabte hem celebrat en la parròquia Sant Martí des Mercadal la trobada de formació d’inici de curs del voluntariat de Càritas Menorca, amb l’acompanyament de Maria Santos de l’equip de Càritas Espanyola.

Entre altres qüestions, hem abordat la necessitat de veure i mirar la nostra acció des de la perspectiva dels drets i la dignificació de la persona en els processos d’atenció i acompanyament.

Més de 50 participants en representació dels grups i parròquies de cada població i tècnics de l’entitat, ens hem trobat per a reflexionar, compartir i analitzar la nostra acció, i sobretot per a somiar amb la Càritas que volem i la transformació que desitgem per a la societat en la qual vivim, posant sempre en el centre a les persones, la justícia i la dignitat que tots mereixem.

Després de la benvinguda el Sr. Bisbe Mons. Francesc Conesa, ha reflexionat sobre la importància de mantenir una formació continuada, “formar-nos no és perdre el temps sinó garantia que el nostre voluntariat el realitzem de manera adequada” “la formació ha de ser integral, des de l’àmbit del coneixement i la motivació, però també i molt especialment el terreny de l’espiritualitat”

“el motor de les nostres accions és el desig, com Jesús, el d’estar al costat dels més petits, dels que sofreixen i de tots els que necessiten la nostra solidaritat”.

Davant l’actual situació de crisi que estem vivint el director de Càritas, Gabriel Pons, ens recorda que “Una comunitat que somia ens convida a on i com ens hem de situar, no podem caure en el pessimisme sinó mirar cap endavant posant tot de la nostra part per a contribuir a millorar la situació. Una comunitat que creï xarxes de relació i cooperació, hem d’implicar-nos davant la crida, implicar-nos en la vida de les persones que toquen a la nostra porta”

“Que somia, vol dir que hem d’arribar més enllà del que fem, superar la realitat que tenim, volem ser millors, més solidaris, crear nous projectes per a acompanyar millor a qui ve a la nostra casa.”

Maria Santos, després d’uns minuts de record al viscut des de l’inici de la pandèmia, amb la cançó de “Resistiré” ens convida a posar paraules, intentant recordar el que hem sentit, amb la següent reflexió: Aquest és el punt de partida per aquest curs, continuar acompanyant, vetllant, denunciant i sensibilitzant a la societat sobre la urgència de restaurar el dret i la justícia fent camí en xarxa amb uns altres com a comunitat samaritana, que se senti i experimenti proximitat de totes les persones, sense por de sortir a les perifèries, a trobar-se amb els més pobres de manera nova, a fer canvis radicals i profunds en la seva manera de ser i estar en el món.

El treball per grups ha estat enriquidor, hem verbalitzat aquests somnis que desitgem per al futur, que creiem necessaris per a un millor acompanyament i per a la transformació d’una societat, injusta per a molts, sobre la necessitat de treballar units i fer incidència exigint garanties de protecció social, que són crucials per a sortir de les situacions en les quals es troben moltes persones.

Gràcies a tots per participar, per aquest treball de reflexió que és una gran guia per a tots, que posa sobre la taula els nostres dubtes, inquietuds i anhels, que ens ajuda a conèixer-nos millor i trobar aquests punts comuns que ens fan “Ser Càritas”. Com a comiat aquestes paraules del nostre bisbe, que ens recorden la importància de la nostra formació i a mantenir-nos vigilants davant el dia a dia que ens envolta.

“En la formació d’avui se’ns ha convidat a construir una comunitat que somia, nosaltres no podem conformar-nos a com són les coses, a les injustícies, les situacions de pobresa i exclusió que viuen molts dels nostres germans, l’Evangeli de Jesús ens convida a somiar en un món diferent i a treballar sense descans, per a fer-lo realitat, per això hem de mantenir-nos alerta, ja que la societat que ens envolta ens convida a l’oblit i fàcilment ens tornem insensibles al dolor del proïsme” Mons. F. Conesa.