EL SERVEI D’ALIMENTS DE CÀRITAS DIOCESANA DE MENORCA HA AUGMENTAT UN 56% DES DE L’INICI DE LA CRISI DEL COVID19 EL SERVEI D’ALIMENTS DE CÀRITAS DIOCESANA DE MENORCA HA AUGMENTAT …

El servei d’aliments atén a 423 famílies un 56% més des de l’inici de la crisi Covid-19

• EL SERVEI D’ALIMENTS DE CÀRITAS DIOCESANA DE MENORCA HA AUGMENTAT UN 56% DES DE L’INICI DE LA CRISI DEL COVID19
  • 423 famílies han rebut aliments ens els darrers quinze dies, un 17% més que a mitjans d’abril
  • Càritas agraeix la col·laboració d’empreses i voluntaris que ajuden a mantenir aquest servei del qual 1.018 persones són beneficiàries, i fa una crida a tota la societat menorquina a mantenir la solidaritat

De principis de març a principis de maig, després de dos mesos de pandèmia, el Servei d’Aliments de Càritas ha augmentat un 56%, de 271 famílies ateses s’ha passat a 423 en aquests darrers quinze dies. Aquestes són les dades actuals, en totals i per municipis.

Famílies ateses per  les Càritas Parroquials Covid 19
Població:Setmana 16-20/03Setmana 30/03 – 03/04Setmana 13-24/04
Maó85101106
Sant Lluís141414
Es Castell142023
Alaior81615
Ferreries202020
Ciutadella130150183
Totals:271321361

Població:Setmana 27/04 – 08/05
Maó138
Sant Lluís15
Es Castell22
Alaior22
Ferreries30
Ciutadella196
Totals:423

*Total de beneficiaris: 1.018 persones.

Les famílies són ateses de forma setmanal o quinzenal, i se’ls acompanya a través del subministrament d’aliments provinents del fons estatal, de les donacions d’empreses i particulars que arriben a les parròquies i a Càritas Diocesana, i a través de vals d’aliments frescos que els usuaris poden adquirir en diferents establiments comercials. A dia d’avui Càritas ha invertit 24.000,00 € en vals per a productes frescos, adquirits en comerços de proximitat d’arreu de l’Illa.

Alaior és on ha crescut més la demanda quasi triplicant el número de famílies ateses; Es Castell ha augmentat un 57% la sol·licitud d’ajuda; i Ciutadella continua essent la població on ha crescut més la demanda en número de famílies, amb un 50% d’increment des de l’inici de la crisi. A Maó també hi ha hagut un notable increment en aquests darrers quinze dies, amb un augment acumulat del 53%. En total s’han beneficiat d’aquestes ajudes en servei d’aliments i vals d’ajuda econòmica a 1.018 persones.

Voluntariat

En els darrers quinze dies 38 persones s’han sumat al voluntariat de Càritas per atendre el Servei d’Aliments a les parròquies: 32 voluntaris més a Ciutadella i 6 a Maó. El servei disposa actualment de 90 voluntaris.

A Maó disposam de la col·laboració de l’AAVV de Dalt Sant Joan de Maó que ens ajuda en la logística i organització del servei d’aliments. I el grup “Cadena de Favores” de Maó ha promogut la iniciativa de posar carros als supermercats de la ciutat. Tota la recollida que es fa va destinada a parts iguales entre Càritas i Creu Roja.

A la majoria de supermercats de Ciutadella continua fent-se la recollida d’aliments de particulars que Càritas gestiona per al seu repartiment.

Agraïment i crida a la solidaritat

Gràcies agraeix a empreses, particulars, grups i entitats, així com també a les administracions públiques l’ajuda directa a aquest servei a través de donacions i col·laboracions. I fa una crida a tota la societat menorquina a continuar l’esforç en la solidaritat per atendre tantes famílies que passen per aquesta situació difícil.

Càritas no tanca, seguim al costat dels que més ens necessiten. #CáritasNoCierra #CadaGestoCuenta #SeguimosEstandoCerca