Formar-nos i ser agents compromesos

Per a dur a terme la nostra missió, en Càritas Menorca creiem en la necessitat d’organitzar-nos i actualitzar-nos per a millorar la nostra acció i realitzar un millor acompanyament a les persones que viuen situacions d’injustícia i pobresa.

Per a aconseguir aquesta meta, primer hem de formar-nos i ser agents compromesos, la formació en Càritas és punt d’unió i cohesió en la nostra manera d’entendre la intervenció social. És una possibilitat que ens ofereix conèixer, compartir i enriquir-nos mútuament entre tots els companys de la institució.

Després de molts mesos ens hem retrobat, en una jornada conjunta de formació, el dia s’ha iniciat amb una reflexió del secretari general de l’entitat i una pregària que ens ànima a ser comunitat, sempre amb la mira posada en el nostre objectiu principal l’acompanyament a les persones.

Hem pogut comptar amb Teresa Villanueva, de l’equip d’inclusió de Càritas Espanyola, amb ella els equips d’acció social i administració de Càritas Menorca, s’han situat en la realitat actual i com hem d’actuar davant els nous reptes que ens suposa la crisi post Covid.

També ens han acompanyat amics de REAS Balears i al costat dels companys dels programes d’economia social i solidària i l’empresa d’inserció de Mestral, Jordi López ens ha ajudat a posar en context l’ecosistema de l’economia Social i Solidària i Arena Petit, de Bauma S Coop. ens ha facilitat el treball en grup, per a acostar-nos més a l’ideari de l’economia social.

La formació en Càritas està configurada des del ser i des del que està cridada a fer, és a dir, des de la seva identitat: “la caridad no excluye el saber, más bien lo exige. El saber ha de ser “sazonado” con la “sal” de la caridad. Sin él saber, el hacer es ciego, y el saber es estéril sin el amor. “Caritas in veritate”