MANIFEST ATURADA EN EL DIA DE LA VAGA MUNDIAL PEL CLIMA. Divendres 27 de setembre de 2019, de 12 a 12.15 hores EN TOTS ELS CENTRES DE TREBALL DE CÀRITAS DIOCESANA DE MENORCA.

Des de l’any 2012, les entitats Cáritas, CONFER, Justícia i Pau, Mans Unides i REDES venim sumant esforços per liderar una estratègia conjunta de presència pública orientada a donar veu a un model alternatiu de desenvolupament en el qual les persones empobrides siguin les protagonistes.

El Papa Francesc a l’Encíclica Laudato Si, respon a aquestes qüestions amb una invitació a reflexionar i participar en una autèntica ecologia humana (LS 5), perquè no hi ha dues crisis separades, una d’ambiental i una altra de social, sinó una sola i complexa crisi sòcio-ambiental (LS 139). El Papa Francesc insisteix en que el gran desafiament és respondre a la crisi econòmica, social i ambiental que amenaça avui el planeta i la humanitat; on els pobres són les principals víctimes. Ens crida a escoltar tant el clamor de la terra com el clamor dels pobres (LS 49).

La “Cura de la Creació” suposa un model diferent de desenvolupament, just, solidari i sostenible, amb una ciutadania global disposada a implicar-se i a canviar els seus hàbits de consum i combatre l’estil de vida centrat en el tenir. Les comunitats cristianes i les societats desenvolupades hem de “viure la vocació de ser protectors de l’obra de Déu”, atès que “no consisteixen quelcom opcional ni en un aspecte secundari de l’experiència cristiana i humana” sinó una exigència de la nostra fe i de l’anunci de l’Evangeli (LS 217).

Des de Càritas Menorca compartim l’interès per la defensa del clima i el medi ambient des de fa molts d’anys, i hem intentat aportar el nostre granet d’arena a través de projectes d’economia social com Mestral i s’Altra Senalla de Comerç Just, i hem vist una profunda connexió entre l’encíclica Laudato Si’, del papa Francesc, i el treball que realitzem en l’àmbit de la cooperació al desenvolupament.

“Si cuides el planeta, combats la pobresa” és una campanya que es va iniciar l’any 2016 i que continua avui ben vigent. Per aquest motiu renovam el nostre compromís en els deus principis generals d’aquesta campanya.

Solidaritzats amb moltes altres entitats que avui es manifesten perquè el món, i especialment els dirigents polítics i les administracions competents i les empreses privades, fomentin formes de desenvolupament sostenibles i mediambientalment dignes per a l’ésser humà, des de Càritas Diocesana de Menorca, i des de tots els centres laborals i projectes que desenvolupam a la nostra Illa, que és Reserva de la Biosfera, manifestam el nostre compromís per a continuar lluitant per un món digne i sostenible.