Més de 350 treballadors de Càritas han participat a l’Escola d’Estiu 2016 de Càritas Espanyola dedicada a la mobilitat humana Més de 350 treballadors i voluntaris de les 70 Càritas …

Més de 350 treballadors de Càritas han participat a l’Escola d’Estiu 2016

fotonoticia_20160629150129_500

Més de 350 treballadors i voluntaris de les 70 Càritas d’Espanya han participat aquest mes en la XXIV Escola d’Estiu de Càritas, un fòrum formatiu anual que aquest edició ha estat dedicat al tema ‘Mobilitat Humana: el repte d’aprendre a viure en comú’.

“La mobilitat humana forma part de la nostra realitat quotidiana”, assenyalen els responsables de l’escola, que recorden que “tant la Confederació Càritas Espanyola com les Càritas de tot el món estan acompanyant a les persones que es mouen per tot el planeta a la recerca de noves oportunitats, d’un futur digne i sostenible més enllà de les seves fronteres per a ells i les seves famílies”.

Així mateix, el curs vol subratllar la realitat de les persones migrants i abordar la “íntima” relació que existeix entre la cura del Planeta i els problemes de mobilitat humana a tot el món. Tal com recorden, citant la encíclica Laudato Si del Papa Francesc, un veritable plantejament ecològic “es converteix sempre en un plantejament social, que ha d’integrar la justícia en les discussions sobre el medi ambient”.

Cadascun dels dos mòduls de l’Escola es va iniciar amb una ponència marco, després de la qual es van impartir els programes de cursos monogràfics.

Els cursos inclosos en aquest mòdul han estat dedicats a temes com el canvi climàtic i l’ecologia humana integral; la comunicació institucional; la prostitució des de la mirada i l’experiència de Càritas; el model de Càritas en l’àmbit del comerç just i el consum responsable en el qual participen agents de Càritas Menorca; la protecció dels drets dels migrants; les claus de l’acolliment i l’acompanyament; la solitud de les persones majors a les ciutats i al món rural; i la renovació dels equips de voluntariat de Càritas.

El Mòdul B de l’Escola, inclou cursos sobre salut emocional i mental; resolució de conflictes amb menors en situació de risc d’exclusió social; el treball en equip; l’ètica en les finances; l’animació comunitària en l’entorn rural; la labor de Càritas en la construcció de la pau; o el voluntariat internacional, en el qual també van participar dos agents de Càritas Menorca.

L’Escola d’Estiu ha estat precedida d’altres dos fòrums de formació especialitzats: l’Escola de la Caritat on també va participar la nostra entitat i l’Escola de Formació de Directius, en les quals han participat uns 150 alumnes.

foto asistentes curso comercio justo DSCN1152