Targetes Solidàries. Un canvi cap a un nou model d’entrega d’aliments, perquè les famílies puguin triar i comprar el que necessiten. Des de fa molts anys, les Càritas Parroquials de …

Targetes Solidàries.

Des de fa molts anys, les Càritas Parroquials de la nostra illa dediquen un temps important a l’acompanyament a les persones i famílies a través del servei d’aliments.  Ara iniciem un nou camí, una prova pilot que es posa en marxa a dues parròquies de la nostra illa, El Carme de Maó i Santa Maria de Ferreries i des dels serveis d’atenció primària de Càritas Diocesana.

Les targetes solidàries són targetes de prepagament i nominals que es lliuren a les persones i famílies que acompanyem després de la valoració de l’equip tècnic de Càritas, amb una assignació econòmica que dependrà de les necessitats i nombre de membres que convisquin a la llar. Les persones rebran el suport i acompanyament necessari per part dels tècnics i dels voluntaris de Càritas per a gestionar l’ajuda de manera correcta i presentar els comprovants de la compra realitzada.

Es tracta de respondre a aquests nous temps amb noves fórmules que permetin dignificar l’entrega d’aliments, de manera completament anònima, afavorir la normalització de les ajudes, enfortir les capacitats personals dels participants evitant l’estigmatització i potenciar la inclusió dels beneficiaris que podran triar de manera autònoma la seva compra, facilitar l’accés a productes frescos (carn, peix, verdura…) , a més d’enfortir el comerç de proximitat.

Les parròquies del Carme de Maó i Santa Maria de Ferreries són les primeres a emprendre aquesta tasca, on dos tècnics de Càritas acompanyen durant uns mesos als voluntaris parroquials per fer aquest canvi, la iniciativa també permet que les persones voluntàries dediquin temps a fer altres tasques d’acompanyament, com poden ser cursos, tallers, etc. donant una atenció més integral a les famílies, i canalitzant la seva solidaritat i la de la comunitat, donant suport a campanyes informatives del projecte i a les aportacions econòmiques de col·laboració a les targetes solidàries.

Aquesta primera experiència compta amb la col·laboració de CaixaBank, que serà l’entitat emissora de les targetes, i l’aportació de diversos finançadors amb els quals compta Càritas en aquest moment per les ajudes d’aliments: Consell Insular de Menorca, UNESPA, Govern Balear i Càritas Espanyola.