Acollida

Té com a finalitat acollir, escoltar i atendre a totes les persones que es troben en situació de vulnerabilitat, que tenen les seves necessitats bàsiques sense cobrir, a causa de la manca de mitjans o recursos propis. Des d’aquí es pot derivar a altres serveis interns o externs de Càritas.
Les diverses accions que es fan des del programa són: Primera Acollida, primer pas del procés d’atenció i acompanyament, on l’objectiu principal és millorar l’atenció immediata a les persones que venen per primera vegada a Càritas.. Atenció Primària i IntervencióFamiliar, dirigit a persones i famílies en situació de risc d’exclusió social, que tenen dificultats tant econòmiques com socials.

Acompanyament Parroquial, servei que s’ha iniciat des d’algunes parròquies de Ciutadella per acompanyar a les famílies que ja són beneficiàries del servei d’aliments, per a treballar aspectes familiars i socials en coordinació amb l’atenció primària.

Empreses amb cor

Des de Càritas Diocesana de Menorca estem implantant un nou programa de col·laboració amb tots aquells agents econòmics i socials, l'activitat i filosofia dels quals, coincideixen amb els valors que des de Càritas promovem: la solidaritat, la justícia, el respecte a la dignitat i la igualtat.

Les empreses y entitats del nostre entorn són un dels agents més importants per al desenvolupament sostenible de la nostra societat i per a la seva cohesió social. La Responsabilitat Social Corporativa (RSE) és una realitat consolidada al nostre país.

Càritas Menorca aposta per aquest treball conjunt amb els diferents agents socials que, atenent a la situació actual i dins de les seves possibilitats, volen formar part d'aquesta xarxa solidària.

Avantatges de ser una Empresa/Entitat amb Cor

• Estalona el vostre paper com a membre dinàmic de la comunitat i desperta l’interès de clients, proveïdors i empleats, sobre tot, si poden participar directe o indirectament de lesaccions.
  • Reforça la vostra imatge de marca i l’impacte mediàtic, vinculant-vos mitjançant les accions de mecenatge, patrocini o esponsorització.
  • Presentar-vos davant la societat, i especialment davant el vostre públic, com una empresa o entitat responsable i socialment compromesa.
  • Per part de Càritas sempre es farà menció de la col·laboració en mitjans de comunicació i en els mitjans de difusió interna de la pròpia entitat, web, xarxes, memòria, etc.
  • Elaboració d'articles que expliquin el suport de les empreses o entitats, en mitjans especialitzats.
  • Ús de la nostra imatge i nom sempre previ permís.
  • Identificació visual de l'empresa com a “Empresa amb Cor”. Participació i organització d’actes conjunts on es reconeguin o promoguin aquest tipus de col·laboracions.
  • Beneficis fiscals, que contempla la legislació vigent, en termes de patrocini i mecenatge.
  • La senzilla satisfacció que dóna saber que s’està contribuint a fer un món més just i digne per a tots.

Ofereix la teva empresa