Premi al programa de Reforç Escolar de Càritas Menorca, programa d’infància i joventut. Càritas Menorca ha rebut el premi Tamarell 2022 que concedeix la direcció general de participació i voluntariat …

Càritas Menorca premi Tamarell 2022 de Voluntariat de les Illes Balears

Càritas Menorca ha rebut el premi Tamarell 2022 que concedeix la direcció general de participació i voluntariat del Govern Balear.

El dijous 1 de desembre en un acte celebrat a Formentera s’ha fet lliurament dels premis autonòmics de voluntariat, Cristòfol Alzina voluntari referent del programa de reforç escolar, ha estat l’encarregat de recollir el guardó.

Des de Càritas agraïm profundament al aquest reconeixement l’àrea de voluntariat del Govern Balear a la generosa labor de tantes persones voluntàries que ens inspiren i que són exemple de compromís i solidaritat en favor dels més vulnerables de la nostra societat, especialment la infància.

I la nostra enhorabona a Control Enery i Acción Francisco Formentera TM, companys premiats en aquesta ocasió.

GRÀCIES.

Missatge d’agraïment:

Sra. consellera de la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat, altres autoritats, amics i amigues.

Des de Càritas Menorca rebem amb profund agraïment aquesta distinció al nostre projecte de reforç escolar.

Represento en aquest acte als més de 250 voluntaris que formem part de Càritas Diocesana de Menorca, als tècnics, socis, parròquies i col·laboradors que ens donen suport, i sense els quals seria impossible la nostra labor, especialment a totes les persones que acompanyem i que acudeixen a nosaltres en molt diferents situacions de vulnerabilitat.

Càritas, com bé sabeu, és l’organització de l’Església que coordina l’acció soci-caritativa en cada diòcesi, la nostra principal missió és atendre i acompanyar a qui arriba a les nostres portes i treballar sempre a favor de la justícia social i de qui viuen en l’exclusió i en la pobresa.

El programa d’infància de Càritas treballa especialment des de l’acompanyament social i educatiu, en el cas del projecte de reforç escolar que s’imparteix des de les parròquies, els participants són nens i nenes d’entre 6 i 12 anys que reben classes de repàs i acompanyament educatiu gràcies a la col·laboració de voluntaris i voluntàries de la nostra entitat, a més compten amb el suport d’educadores i educadors que els fan un seguiment més global detectant altres dificultats en les quals es trobin ells o les seves famílies, i treballant en equip també amb els centres educatius i els tècnics de l’administració, per a donar resposta a qualsevol situació i així valorar l’evolució dels menors del projecte.

L’any passat 92 nens i nenes van passar pel programa reforç escolar, acompanyats per més de 30 voluntaris, a ells especialment va dedicat aquest reconeixement, en nom de tots ells, rep avui aquesta distinció.

Moltes gràcies.