Memòria 2020: afrontant nous reptes Dissabte passat, va tenir lloc l‘Assemblea Diocesana de Càritas Menorca. En l’acte van participar unes 50 persones, en la parròquia de Santa Maria de Ferreries, …

Celebració de l’Assemblea de Càritas Menorca 2021

Memòria 2020: afrontant nous reptes

Dissabte passat, va tenir lloc l‘Assemblea Diocesana de Càritas Menorca. En l’acte van participar unes 50 persones, en la parròquia de Santa Maria de Ferreries, la jornada va començar amb una pregària i unes paraules del Sr. Bisbe, Francesc Conesa, que va donar la benvinguda a tots els participants.

La paraula més repetida en aquesta assemblea 2021 ha estat “GRÀCIES”, després d’un any complicat i difícil per a tots, és moment de donar les gràcies i animar a seguir amb la labor d’acompanyament a les persones que més ho necessiten, perquè com ha recordat el Sr. Bisbe, això encara no ha acabat, i també ha recordat que com Càritas hem de ser rigorosos en el nostre treball però sempre des de la proximitat i la calidesa.

Presentació de la Memòria 2020

En primer lloc, l’administradora de Càritas, Maite Trigueros i el responsable d’àrea d’economia solidària, Antoni Aguiló, han presentat a l’assemblea la part econòmica de l’entitat gestionada durant 2020 i la previsió per a 2021, ha estat un any de molta activitat arran de la pandèmia, tant de les accions necessàries per a pal·liar la situació com de solidaritat per part de la societat, que es transformen en els números més valuosos, per a nosaltres parlen de desenvolupament, justícia i esperança.

El director de Càritas, Gabriel Pons i la responsable de l’àrea d’Acció Social i Inclusió, Mar Pons, han presentat les línies generals d’aquesta Memòria així com les dades d’atenció, que s’han incrementat sobre manera aquest 2020, així com les intervencions necessàries per a acompanyar en aquesta situació de crisi social i sanitària que estem travessant.

El director de Càritas, ha donat les gràcies a totes les persones que d’una forma o altra hi han col·laborat amb l’entitat en aquests últims mesos, i ha compartit la necessitat de treballar junts per a analitzar l’arrel d’algunes situacions injustes que posen més pals en el camí de qui ja el té difícil com les problemàtiques d’habitatge i accés a serveis bàsics, com els subministraments.

Temps de reflexió

A continuació, Guillem Ferrer, secretari general de Càritas, a donat pas a un espai de reflexió sobre el context social actual i el de la nostra entitat després d’un any de pandèmia. Hem repassat la situació actual de la nostra illa, a través de la falta d’accés al món laboral, l’augment de llars sense cap ingrés, la bretxa digital i els que suposa per al rendiment escolar de la nostra infància, la solitud que s’incrementa en moltes persones, especialment en els nostres majors i la fatiga que tots sentim per la pandèmia.

Com Càritas i com Església mirem al futur amb esperança, la nostra vacuna davant la greu situació que estem vivint és, incrementar la nostra acció i recursos, obrir les nostres portes a qui el té més difícil i acompanyar-los en l’accés als drets bàsics, habitatge, ocupació i accés a aliments de manera digna, continuar acompanyant més enllà de les nostres fronteres, formar-nos i adaptar-nos en aquesta nova realitat i obrir nous camins de comunicació.

Gràcies, a tots i totes per participar, per no defallir i per posar les mans i el cor en acompanyar, escoltar i ajudar, per fer comunitat i fraternitat, per Ser Més Poble. #SiguemMésPoble