Els seus presidents, Antonio Garamendi i Manuel Bretón, han subscrit l’acord aquest matí a la seu de la Fundació La Fundació CEOE i Càritas han signat un acord marc pel …

Conveni entre la Fundació CEOE i Càritas per a impulsar la col·laboració amb finalitats socials

La Fundació CEOE i Càritas han signat un acord marc pel qual totes dues organitzacions es comprometen a impulsar la col·laboració mútua amb finalitats socials. Els encarregats de rubricar el conveni han estat el president de CEOE, Antonio Garamendi, i el president de Càritas Espanyola, Manuel Bretón.

Entre els compromisos aconseguits figura l’organització d’un esdeveniment anual dirigit a empreses de l’àmbit social en matèries d’interès comú com són el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de Nacions Unides, la responsabilitat social empresarial, el paper de la dona en l’empresa o la importància de l’economia social, entre altres.

Així mateix, la Fundació CEOE difondrà aquells esdeveniments rellevants realitzats per Càritas que siguin d’interès per a les empreses associades a la Confederació Empresarial. El mes d’octubre passat, la Fundació ja va organitzar una jornada en la seva seu per a la presentació al món empresarial de l’Informe FOESSA sobre exclusió i desenvolupament social a Espanya 2019.

De la mateixa manera, la Fundació CEOE es farà ressò de les campanyes d’ajuda de Càritas a través de la web i mitjans socials, amb l’objectiu de contribuir a mobilitzar la solidaritat empresarial i canalitzar possibles donacions.

Una altra línia de col·laboració inclosa en l’acord entre totes dues entitats es refereix a l’àmbit del voluntariat i preveu la participació dels empleats de CEOE com a voluntaris en les diverses activitats posades en marxa des de Càritas Espanyola, així com la cooperació en esdeveniments confederals en escoles o cursos de directius organitzats per l’entitat, entre altres activitats, totes elles dirigides a potenciar les col·laboracions entre les empreses i les entitats socials.