Davant l’emergència sanitària ocasionada per la COVID-19 (NdP) CaixaBank, la Fundació “la Caixa”, Càritas Diocesana de Menorca, Sa Cooperativa del Camp i ARTIEM promouen un micromecenatge solidari per a facilitar …

Crowfunding solidari amb Fundació La Caixa, Sa Cooperativa del Camp i ARTIEM

Davant l’emergència sanitària ocasionada per la COVID-19 (NdP)

CaixaBank, la Fundació “la Caixa”, Càritas Diocesana de Menorca, Sa Cooperativa del Camp i ARTIEM promouen un micromecenatge solidari per a facilitar aliments frescos a les famílies vulnerables de l’illa.

Davant la crisi social i sanitària provocada pel Covid-19 i la seva repercussió en les persones més vulnerables de la nostra illa, Càritas Menorca, l’entitat financera CaixaBank i la Fundació “la Caixa” s’uneixen fins al dia 13 de maig per a recaptar fons que es destinaran a la distribució d’aliments entre les famílies més necessitades de l’illa.

L’objectiu de la campanya de Crowfunding és fer arribar aliments frescos més de 300 famílies de Menorca en situació vulnerable. Cada euro recaptat de donacions per a aquesta fi l’Obra Social “la Caixa” el doblarà.

Aquests fons, que s’uneixen als 9.000 recentment aportats també a Càritas Menorca per CaixaBank i la Fundació “la Caixa” que es destinaran íntegrament a compres d’aliments frescos i de proximitat, aprofitant la campanya “Menorquí Km0” (https://www.artiemhotels.com/blog/productos-km-0.html) que Sa Cooperativa del Camp, ARTIEM i Lagencia de publicitat han posat en marxa per a promoure la compra de productes km0 a través del servei de repartiment gratuït a domicili, premiant a les persones que consumeixen producte local i a persones que estan aportant el seu gra d’arena actuant en primera línia de la lluita contra el virus.

Les entitats participants han cregut que el moviment “Menorquí Km0” no és només apostar pel consum de producte local, sinó que és adoptar un compromís cap a Menorca, el seu futur, la seva sostenibilitat, i creure en la unió, la solidaritat, i en el treball en equip.

Per això, aquestes entitats volen unir-se a CaixaBank, Fundació “la Caixa” i Càritas en la difusió de la campanya de Crowfunding “LA TEVA SOLIDARITAT VAL EL DOBLE“, integrant-la dins del concepte “Menorqui Km0” per a aconseguir que sigui una campanya amb un enfocament 100% local, que ens situï en la problemàtica real del nostre territori, perquè empreses i particulars facin la seva aportació solidària, dignificar al màxim el procés de lliurament d’aliments a les persones vulnerables i fer-lo eficient i sostenible.

Els qui desitgen col·laborar poden fer-ho en els caixers automàtics i les oficines de CaixaBank de Menorca, de manera online a través del portal www.caixabank.com, de l’aplicació CaixaBankNow o en la pàgina www.caritasmenorca.org

Aquestes iniciatives s’emmarquen en el programa #ContigoMásQueNunca, que engloba les diferents mesures que està llançant CaixaBank per a ajudar als clients com avançar el dia de cobrament de les pensions i evitar cues en les oficines, la línia de crèdit de 25.000 milions d’euros per a pimes i autònoms, entre altres. D’aquesta forma, CaixaBank intenta mitigar els efectes econòmics del coronavirus i fes valdre l’esforç del banc i de tots els seus empleats per a estar al costat de la societat en aquests moments tan difícils.

L’Acció Social, un dels pilars del Pla de RSC de CaixaBank

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank pot fer costat a la Fundació “la Caixa” en la seva labor social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part de la seva Obra Social. La col·laboració entre totes dues institucions fa possible que milers de petites i mitjanes entitats socials solidàries puguin accedir a ajudes econòmiques per a tirar avant els seus projectes. Cada any, més d’11.000 projectes reben, en conjunt, uns 44 milions d’euros en favor de més de 7.000 entitats socials de tot el país.

L’Acció Social és un dels pilars del Pla de Responsabilitat Social Corporativa (SC) de CaixaBank dins del seu model de banca socialment responsable. A més de la distribució d’ajudes econòmiques de la Fundació ‘la Caixa’, Acció Social promou el voluntariat dels empleats de CaixaBank organitzant Setmanes Socials, a les quals s’adhereix prop de la meitat de la plantilla; impulsa la seva participació en centenars de tallers d’educació financera; i organitza la recollida anual de milions de litres de llet amb destinació al Banc d’Aliments.

CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. Fruit de l’herència que ha rebut, manté una actitud de servei a la societat i als seus clients. Per això té un compromís ferm amb la inclusió financera i és l’única entitat present en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000. És també l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones sense garanties ni avals, a través de MicroBank, per a ajudar-los a impulsar els seus projectes personals i professionals. Manté un compromís amb la cultura financera a través de múltiples iniciatives, per a ajudar al fet que les persones prenguin millors decisions en la gestió de la seva economia domèstica.

CaixaBank destaca per la seva actuació responsable i així li ho reconeixen els principals organismes internacionals. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per part seva, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic. A més, Nacions Unides ha atorgat a l’entitat, a través de les seves filials VidaCaixa i CaixaBank Asset Management, la màxima qualificació (A+) en inversió.