El Consell Insular i Càritas signen un conveni per a la col·laboració en la realització de tallers d’inserció sociolaboral

El Consell Insular, a través del departament de Benestar Social, ha signat recentment un conveni de col·laboració amb Càritas Diocesana de Menorca per un import total de 65.000 € per a la col·laboració en la realització de tallers d’inserció sociolaboral adreçats a les persones en situació de risc o d’exclusió social, a més d’aquelles que es troben en una situació administrativa irregular.

Aquest conveni s’ha donat a conèixer aquest matí en el marc de la visita que la consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, acompanyada per la regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Ciutadella, Laura Anglada, el director de Càritas, Gabriel Pons i els coordinadors d’Inclusió Social i d’Economia Solidària de Càritas, Mar Pons i Antoni Aguiló, han realitzat a Càritas. D’aquesta manera, han pogut conèixer i veure el funcionament de les instal·lacions on l’entitat porta a terme aquests tallers en el municipi de Ciutadella.

Durant la visita, la consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, ha afirmat que “gràcies a entitats com Càritas l’administració pot arribar a portar a terme actuacions que d’altra manera no seria possible. Aquest n’és un clar exemple. En un moment de grans dificultats socials i econòmiques marcades pels efectes de la Covid-19, resulta més imprescindible que mai el paper que les entitats com Càritas estan portant a terme per continuar promovent la inclusió social de tots els col·lectius”.

La consellera ha manifestat també que “la nostra prioritat és continuar oferint el nostre suport als col·lectius que es troben, malauradament, en situació de pobresa o de marginació social”. En aquest sentit, “seguim treballant amb Càritas Diocesana de Menorca per dur a terme, de forma conjunta, accions d’acompanyament per afavorir la inserció sociolaboral d’aquestes persones”.

Concretament, es combinarà actuacions d’informació, orientació, formació ocupacional i d’acompanyament, i organització de tallers per fomentar l’adquisició d’hàbits, actituds i competències personals i laborals bàsiques fonamentals i prèvies per a una futura inserció social i laboral. Per exemple, s’ofereixen places en els tallers de cuidadors d’ajuda a domicili, de cuina, de fusteria o de roba, entre altres.