Les Càritas parroquials atenen 270 famílies des dels serveis d’aliments durant aquesta primera setmana de confinament. Tot i la situació actual, les Càritas parroquials i els seus serveis d’aliments continuen …

El serveis d’aliments de les parròquies de Menorca no tanquen

Tot i la situació actual, les Càritas parroquials i els seus serveis d’aliments continuen amb la seva tasca d’acompanyament a persones i famílies en situació vulnerable, seguint amb les recomanacions de les autoritats sanitàries, però atenent a les persones que necessiten la seva ajuda, i intentant prestar aquesta atenció de la manera “més normalitzada possible”.

En aquests dies s’han atès a 270 famílies, en 19 de les quals hi ha persones d’avançada edat, als quals se’ls fa arribar els aliments al seu domicili. En el cas de la parròquia de Ferreries, el servei es fa amb la col·laboració de la policia local, que fa arribar els aliments al domicili de totes les persones acompanyades al poble.

Localitat Nº famílies
Maó 85 famílies
Sant Lluís 13 famílies
Es Castell 14 famílies
Alaior 8 famílies
Ferreries 20 famílies
Ciutadella 130 famílies

Els nostres serveis en gran part es recolzen en persones jubilades, és a dir, població de risc, així que per poder continuar el funcionament amb la màxima seguretat possible, el voluntariat de més edat s’ha suplert amb voluntariat de mitjana edat, joves i treballadors de Càritas Diocesana, a tots ells gràcies pel seu compromís i solidaritat. A més s’atén a les persones de manera individual, respectant les normes de seguretat.

En aquests moments els aliments disponibles, són de l’última recepció del banc d’aliments europeu, els aliments frescos s’adquireixen gràcies a l’aportació que el Consell Insular de Menorca realitza anualment a Càritas, amb la col·laboració de Fundació La Caixa a través de la seva campanya “Cap nen sense bigoti” es realitzen la compra de llet, l’Ajuntament de Ciutadella col·labora amb la compra d’ous, empreses locals també estan aportant el seu granet de sorra i aquests dies hem rebut algunes aportacions esporàdiques, les parròquies també aporten compres que realitzen ells directament.

El repartiment es realitza en els següents dies i horaris, tot i que cal contactar amb Càritas Diocesana (Tel. 971 36 10 01, en Máo i 9871 48 11 40 a Ciutadella) per poder organitzar el servei i una atenció adequada a les famílies. Així mateix, es manté l’atenció telefònica mitjançant els treballadors socials de l’entitat per atendre els casos urgents de famílies amb les quals s’anava intervenint abans de declarar-se l’estat d’alarma, els tècnics de Càritas mantenen el treball en col·laboració amb els serveis socials de cada localitat, per a una major eficàcia del servei.

Santa Eulàlia Dimarts cada dues setmanes 17:30h a 18:30h
El Carme Dijous cada dues setmanes 17:30h a 18:30h
Sant Francesc Dijous cada dues setmanes 18h a 19h
SAC / Vicencianes Dimecres cada setmana 18h a 19h
Sant Francesc Dilluns cada dues setmanes 16h a 18h
Sant Antoni M. Claret Dimecres cada dues setmanes 10h a 12h
Sant Esteve Dijous cada dues setmanes 10h a 12:30h
Sant Rafel Dijous cada dues setmanes 17h a 18:30h
Sant Lluis Dilluns cada dues setmanes 9h a 11h
El Roser – Es Castell Divendres cada dues setmanes 11,30h a 12,30h
Santa Eulàlia – Alaior Dimarts cada dues setmanes 18h a 20h
Sant Bartomeu – Ferreries Servei a domicili

Com col·laborar

L’ajuda en espècie no és la més adequada en aquest moment en el qual la mobilitat està limitada, hem d’establir el menor moviment i contacte pel qual Càritas ha llançat una campanya d’emergència davant l’actual situació. https://caritasmenorca.org/emergencia-caritas-davant-el-coronavirus/

Càritas no tanca, seguim al costat dels que més ens necessiten.

#CáritasNoCierra #CadaGestoCuenta #SeguimosEstandoCerca