• L’entitat social rep una donació de la Fundació “la Caixa” a través de CaixaBank. • La col·laboració té com a objectiu donar resposta a la recuperació del projecte Arbres …

La Fundació “la Caixa” i CaixaBank col·laboren amb Càritas Menorca

La col·laboració té com a objectiu donar resposta a la recuperació del projecte Arbres d’Algendar després de les riuades sofertes al setembre.

CaixaBank, a través d’una aportació econòmica de la Fundació “la Caixa”, ha mostrat el seu suport al projecte ‘Arbres d’Algendar’ de Càritas Menorca que té com a objectiu donar resposta a la recuperació després de les riuades sofertes al setembre.

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank pot fer costat a la Fundació “la Caixa” en la seva labor social, detectant necessitats d’entitats socials locals com les de Càritas Menorca i canalitzant una part del pressupost de la Fundació. En 2020, el 89% de les oficines del banc van donar suport a algun projecte social i van fer possible que milers de petites i mitjanes entitats socials solidàries poguessin accedir a ajudes econòmiques per a tirar endavant els seus programes.

Totes dues entitats tenen una llarga trajectòria de col·laboració en el projecte d’agricultura ecològica que Càritas duu a terme en el barranc d’Algendar, així com en els cursos de formació per a persones en situació de desocupació, que es van veure afectats després de les riuades sofertes en el Barranc el mes de setembre passat.

Aquesta acció es concretarà en la reconstrucció de la infraestructura murs de contenció, sistema de regadiu i maquinària, així com en els elements necessaris per a la recuperació del cultiu i producció d’arbres fruiters, i els cursos prelaborals d’agricultura i horta.

En la signatura de l’acord han estat presents el director d’una de les oficines de CaixaBank a Menorca Karim Ben Lachhab; el director de Càritas Menorca, Gabriel Pons, i el coordinador dels projectes d’economia social de Càritas, Antoni Aguiló.

“Des de Càritas agraïm aquesta col·laboració de Fundació “la Caixa” i CaixaBank que ens ajudarà a seguir amb el nostre treball d’atenció a les persones més vulnerables i a mantenir un espai tan emblemàtic com el Barranc, una zona natural única en el centre de l’illa”, ha destacat Gabriel Pons.