“Càritas amb les persones”, amb aquest títol s’ha presentat avui la memòria anual de Càritas Menorca del passat any 2017, unes pàgines en les quals s’ofereix les dades més rellevants …

Memòria de Càritas Menorca 2017

Càritas amb les persones”, amb aquest títol s’ha presentat avui la memòria anual de Càritas Menorca del passat any 2017, unes pàgines en les quals s’ofereix les dades més rellevants d’atenció i acompanyament a les persones, realitzades per l’entitat.

La memòria ha estat presentada per monsenyor Francesc Conesa, bisbe de Menorca, el director de l’entitat, Gabriel Pons i el Secretari General, Guillem Ferrer.

LA DESIGUALTAT S’ESTÀ ENQUISTANT A LA NOSTRA SOCIETAT

L’indicador de pobresa és una altra forma de mesurar la desigualtat d’ingressos de la nostra societat. Les dades disponibles més recents ens situen una taxa del 22,3% el 2016, reflectint un especial risc entre les llars amb menors, i en especial entre els menors de 16 anys que arriba al 28,9%. Assenyalant d’aquesta manera a un dels sectors poblacionals insuficientment protegits per les polítiques socials.

LA PORTA DEL TREBALL CONTINUA TANCADA PER A MOLTS

Una taxa d’atur considerablement alta 16,7% (2018), sent molt superior al 9,6% (2008) que es registrava en el període previ a la crisi.

LA PRECARIETAT S’ESTÀ ESTENENT COM UN MODEL DE VIDA

Si Càritas fos un termòmetre de la situació de les condicions de vida de la població ens adonaríem que després de quatre anys de recuperació atenem a CÀRITAS DIOCESANA DE MENORCA a 1.715 persones (any 2017), enfront de les 1.621 persones que ateníem el 2010, per exemple, en plena crisi econòmica.

INCLUSIÓ SOCIAL

Des del Programa d’Inclusió Social acollim les persones que venen a Càritas i treballem per cobrir les seves necessitats bàsiques, millorar els processos d’inserció social i laboral, i fer que es respectin els seus drets bàsics fonamentals, especialment dels col·lectius més vulnerables, amb especial incidència en la intervenció amb infants i famílies.

ECONOMIA SOCIAL I SOLIDÀRIA

Al 2017 han passat un total de 127 persones, el 67% nacionals i el 33% estrangers: 14 amb contracte d’inserció (treballadors d’inserció), 20 amb beques formatives, 77 fent la contraprestació de la Renda Mínima d’Inserció, 13 han realitzant treballs en benefici de la comunitat o reparacions de menors i 3 han realitzat altres contraprestacions. En total un 29% dels participants s’ha inserit al mercat laboral ordinari.

DIMENSIÓ COMUNITARIA

El suport de voluntaris i donants és un dels motors del treball de Càritas, les aportacions privades a l’entitat han estat de gran ajuda aquest any, i les persones que donen suport a l’entitat, han arribat a 300, amb 45 noves incorporacions, al equip de voluntaris, durant 2017.

COOPERACIÓ FRATERNA

Hem mantingut la nostra col·laboració al Líban, amb persones refugiades, i a Terra Santa amb la comunitat cristiana de palestina. També hem participat de les campanyes d’emergència a Perú, Veneçuela i Síria.

Per conèixer més de la nostra feina:

Memòria 2017

Presentació memòria