El dimarts 25 de maig s’ha celebrat la trobada de formació per a nous treballadors de Càritas Menorca, les persones participants en aquesta jornada pertanyen als diferents equips de Càritas. …

Trobada d’acollida i informació per a nous treballadors de Càritas Menorca

A causa de la pandèmia ha estat impossible tenir aquesta trobada abans, per la qual cosa alguns ja portaven en l’entitat més d’un any i mig i altres només unes setmanes.

Ha estat un moment de trobada, de conèixer-nos, de conèixer el nostre nom i el lloc en el qual realitzem la nostra labor, s’ha desenvolupat en el marc de reflexió entorn de la identitat i missió de Càritas, i la presentació de les diferents àrees de treball de l’entitat, posant en context el nostre treball i creant un mapa dels programes i projectes que realitzem.

Els nous companys han rebut la benvinguda del Sr. Bisbe Mons. Francesc Conesa, que ha reflexionat a la llum de l’encíclica “Deu Caritas est” del Papa Benet XVI, sobre la necessitat de ser professionals en la nostra feina sense oblidar que estem tractant amb persones i que és indispensable una atenció càlida i cordial.

El director de Càritas Gabriel Pons, en la seva intervenció ha demanat empatia davant les situacions de vulnerabilitat que sofreixen les persones que acompanyem, hem de conèixer les causes de les situacions que atenem, però mai jutjar, aquesta no és la nostra funció i també ha recordat la necessitat d’acompanyar de manera pròxima i humana.

El secretari general Guillem Ferrer ha estat l’encarregat d’explicar la missió i visió de Càritas, i els responsables de cada àrea han presentat l’organització i treball que es realitza en cadascuna d’elles, Economia Solidària, Acció Social i Acompanyament, Comunicació i Cooperació Internacional i Voluntariat i Formació, també de quina manera interactuem, ja que el treball de Càritas no s’entén sense treballar en equip, donant una atenció integral i sempre amb la persona com a centre i nucli principal de la nostra acció.

La jornada ha tingut un bon acolliment per part dels nous companys, feliços de donar-vos la benvinguda a la família Càritas, gràcies per acompanyar-nos i gràcies pel vostre treball.

#SomosCáritas