Arbres d’Algendar

ARBRES D’ALGENDAR

El Taller pre-laboral Arbres d’Algendar, mitjançant l’activitat de recuperació de varietats locals de fruiters i horticultura ecològica, pretén afavorir la inserció sociolaboral de persones que es troben en risc d’exclusió social.

DSC_0195 DSC_0203

DSC_0204  DSC_0234

DSC_0214

Aquest projecte, situat a les finques d’Es Canaló i S’Aranjassa, al barranc d’Algendar, té com a objectiu general que els participants aconsegueixin les habilitats mínimes necessàries per dur a terme i mantenir una feina. Actualment es treballa mitjançant activitats relacionades amb la producció d’arbres fruiters de varietats locals, la jardineria autòctona i la horticultura ecològica.

Així, els participants, podem adquirir habilitats bàsiques i aprenen a cultivar hortalisses, a mantenir un jardí en bones condicions o a reproduir arbres fruiters mitjançant les diferents tècniques: empelt, estaca, llavor. Els arbres fruiters de varietats locals, després d’un procés de creixement de dos anys al barranc, es comercialitzen al mateix viver situat a s’Aranjassa, al barranc d’Algendar, a Taller Mestral i a diferents centres de jardineria, viver del GOB i cooperatives agrícoles. Així, s’afavoreix la conservació a llarg termini de les varietats tradicionals d’arbres fruiters.

Al projecte es realitzen activitats d’educació ambiental a infants i joves.

Tot aquest procés permet la realització d’un taller pre-laboral, on es pretén millorar, recuperar o consolidar aquelles habilitats socials necessàries per afavorir la seva inclusió social.

BARRANC D’ALGENDAR: (Terrenys des Canaló i s’Aranjassa)

Més informació: http://www.arbresalgendar.com/ca/index.php

Catàleg Arebres: http://www.arbresalgendar.com/ca/cataleg.php?c=15

Casa Rural S’Aranjassa:

Projectes

Empreses amb cor

Des de Càritas Diocesana de Menorca estem implantant un nou programa de col·laboració amb tots aquells agents econòmics i socials, l'activitat i filosofia dels quals, coincideixen amb els valors que des de Càritas promovem: la solidaritat, la justícia, el respecte a la dignitat i la igualtat.

Les empreses y entitats del nostre entorn són un dels agents més importants per al desenvolupament sostenible de la nostra societat i per a la seva cohesió social. La Responsabilitat Social Corporativa (RSE) és una realitat consolidada al nostre país.

Càritas Menorca aposta per aquest treball conjunt amb els diferents agents socials que, atenent a la situació actual i dins de les seves possibilitats, volen formar part d'aquesta xarxa solidària.

Avantatges de ser una Empresa/Entitat amb Cor

• Estalona el vostre paper com a membre dinàmic de la comunitat i desperta l’interès de clients, proveïdors i empleats, sobre tot, si poden participar directe o indirectament de lesaccions.
  • Reforça la vostra imatge de marca i l’impacte mediàtic, vinculant-vos mitjançant les accions de mecenatge, patrocini o esponsorització.
  • Presentar-vos davant la societat, i especialment davant el vostre públic, com una empresa o entitat responsable i socialment compromesa.
  • Per part de Càritas sempre es farà menció de la col·laboració en mitjans de comunicació i en els mitjans de difusió interna de la pròpia entitat, web, xarxes, memòria, etc.
  • Elaboració d'articles que expliquin el suport de les empreses o entitats, en mitjans especialitzats.
  • Ús de la nostra imatge i nom sempre previ permís.
  • Identificació visual de l'empresa com a “Empresa amb Cor”. Participació i organització d’actes conjunts on es reconeguin o promoguin aquest tipus de col·laboracions.
  • Beneficis fiscals, que contempla la legislació vigent, en termes de patrocini i mecenatge.
  • La senzilla satisfacció que dóna saber que s’està contribuint a fer un món més just i digne per a tots.

Ofereix la teva empresa