Aquest any 2018 Mestral celebra el 25è aniversari, consolidant-se com a entitat de referencia a Menorca pel que fa a la formació i inserció de persones en risc d’exclusió social. …

25è Aniversari Mestral

Mestral neix l’any 1993 com una iniciativa d’economia social i solidària impulsada per Càritas Diocesana de Menorca. Són 25 anys d’existència i de lluita per la inclusió dels col·lectius de persones més vulnerables i que han participat dels diferents tallers prelaborals on hem fomentat la reutilització i el reciclatge de mobles, roba, electrodomèstics, etc.

Mitjançant els materials que els ciutadans ens donen, iniciem el procés de recollida, preparació per a la reutilització i comercialització dels objectes. Tot aquest procés es realitza en els tallers de formació prelaboral, on els participants (usuaris de RMI, persones beneficiàries d’una beca de Càritas, TBC, etc.) aprenen competències bàsiques i hàbits laborals i obtenen uns ingressos per cobrir necessitats bàsiques, a més de rebre formació en competències transversals.

Des de la nostra creació, hem atès i acompanyat a un total de 2.899 persones, amb un model d’economia circular que impulsa l’ocupació, la sostenibilitat i el respecte del medi ambient.

Des del 1993, d’aquestes 2.899 persones, han participat dels tallers prelaborals 1.081 persones amb beca formativa de Càritas Menorca, 1.386 beneficiaris de RMI; 339 persones procedents d’altres programes (Treballs en benefici a la comunitat, Prestacions juvenils en benefici a la comunitat; etc) i hem tingut un total de 93 treballadors d’inserció contractats, ja que va ser a partir del 2009, quan es van crear llocs de feina d’inserció laboral per a persones en risc d’exclusió, que han realitzat un itinerari d’inserció amb nosaltres.

Més informació: