Les nenes i nens casats prematurament solen sentir-se aïllats, se’ls allunya dels seus familiars més pròxims, se’ls treu de l’escola i se’ls nega la relació amb els de la seva edat i amb la seva pròpia comunitat.
L’embaràs prematur porta a les adolescents a córrer riscos més greus (inclosa la mort durant el part), que posen en perill la salut d’aquestes joves mares i dels seus bebès. Les adolescents són més susceptibles a contreure malalties sexuals que les dones de més edat.
Com que el matrimoni abans dels 18 anys és freqüent en molts països en dificultats, aquesta pràctica arriba a ser un obstacle per a gairebé tots els objectius de desenvolupament sostenible: acabar amb la pobresa i la fam (ODM 1); aconseguir una educació primària universal (2); promoure la igualtat entre els gèneres (3); protegir les vides dels nens (4); i) millorar la salut (5, 6).
El projecte “La Casa Violeta” treballa per retardar el matrimoni infantil promovent consciència educativa realitzant sessions educatives i a partir del treball conjunt amb les comunitats, entre ells líders religiosos i tradicionals.
També oferir programes d'”espai segur” per a les nenes per a encoratjar-les a romandre a l’escola facilitant l’accés la biblioteca i el centre d’Internet i realitzar entrenament vocacional i classes d’analfabetisme per a aquelles que han deixat l’escola, també motivar-les a mantenir un cos sa accedint al centre d’esport.
Aquest projecte és una realitat gràcies a la cooperació menorquina mitjançant el Fons Menorquí de solidaritat.