Visita de Càritas Espanyola als nostres projectes d’Economia Social i Solidària. Càritas Diocesana de Menorca. La passada setmana vam rebrer la visita de la nostra companya Ana Sancho, de l’equip …

Visita de Càritas Espanyola als projectes d’Economia Social i Solidària de Càritas Menorca

La passada setmana vam rebrer la visita de la nostra companya Ana Sancho, de l’equip d’Economia Solidària de Càritas, amb ella hem visitat tots els projectes d’Economia Social i Solidària de Càritas Menorca.

Els Tallers Mestral, a Maó i Ciutadella, projecte prelaboral, a través de la gestió de residus voluminosos, pretén afavorir la inserció soci laboral de persones en risc d’exclusió social.

Té com a objectiu general que els participants aconsegueixin les habilitats mínimes necessàries per dur a terme i mantenir un treball. Actualment hi ha 4 pretallers d’ocupació: fusteria, roba, tenda i transporti-magatzem.

Va poder conèixer algunes de les nostres botigues solidàries, actualment comptem amb 4 botigues, una a Maó, una en Ferreries, una en Mercadal i una altra a Ciutadella, on es comercialitza la roba de segona mà i altres objectes, també compten amb espais del projecte S’Altra Senalla, de Comerç Just. Aquestes no funcionarien sense l’ajuda que aporten més de 100 voluntari.

Els beneficis de les vendes reverteixen en el mateix projecte, que té com a principal objectiu la inserció soci laboral dels col·lectius que atenem a través de l’economia social.
Un altre dels projectes que vam voler presentar-li va ser, Arbres d’Algendar, que mitjançant la recuperació de varietats locals d’arbres fruiters i l’horticultura ecològica, també treballa amb persones en situació de vulnerabilitat.

Aquest projecte s’ha renovat recentment, oferint un centre d’interpretació de la naturalesa i visites guiades al Barranc d’Algendar, tota aquesta informació es pot trobar en www.caritasmenorca.org o www.arbresalgendar.com

Finalment vam tenir una trobada amb els nostres voluntaris de Comerç Just, per explicar-los més detalladament el treball que realitzem a través de la Xarxa Interdiocesana de Comerç Just, en projectes amb altres Càrites nacionals com Bangladesh, Palestina, Bolívia o Mauritània.