Càritas, amb les víctimes de la guerra d’Ucraïna

Després de més de tres mesos des de l’inici del conflicte, Càritas continua sent a prop, parròquies i centres on Càritas Ucraïna solia desenvolupar programes d’atenció social, s’han convertit en llocs de suport a desplaçats interns, i malgrat els riscos continua treballant en l’est del país, on han quedat moltes persones atrapades.

En aquests moments hi ha més de 6,5 milions de persones desplaçades, des de Càritas s’han acompanyat a 2,3 milions, des dels centres ofereixen allotjament, lavabo bàsic, menjar i aigua, a més d’ajuda psicològica. Càritas també centra el seu esforç en l’evacuació de les persones més vulnerables (mares a càrrec de família nombrosa i persones majors) per a traslladar-les a les fronteres més pròximes.

Les Càritas dels països veïns també estan acompanyant als refugiats ucraïnesos que travessen les fronteres. Càritas Polònia, Romania o Moldàvia, atenen milers de persones i s’han mobilitzat per a donar una resposta ràpida, fan feina en el registre de persones, allotjament o distribució d’aliments, i cobrint les necessitats més bàsiques. En la mateixa línia estan col·laborant les Càritas d’Hongria i Eslovàquia, i les de Bulgària, Montenegro i República Txeca, encara que no comparteixen frontera s’han posat a disposició davant la dramàtica situació de milions de persones que fugen del conflicte.

Des de Càritas volem agrair la solidaritat de la societat espanyola en general i de la menorquina en particular, que ens permet donar suport al treball de les nostres Càritas germanes, fins avui gràcies a les aportacions solidàries a la nostra illa hem fet arribar fons per valor de 30.000 €.

La guerra continua i la devastació i les necessitats dels ucraïnesos augmenten dia a dia, i al costat d’ells seguirà Càritas; amb els nostres germans, amb els quals més sofreixen.